Forum Forum o motocyklach i motorowerach Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
Forum o motocyklach i motorowerach
Piszcie i wklejajcie zdjecia o super brykach
 Tuning: Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Mati999




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 11:37, 20 Cze 2006 Powrót do góry

PRZEROBIENIE RURY WYDECHOWEJ:

Jak wszyscy wiemy rura wydechowa w Ogarze 205 jest poprostu śmieszna i az wstyd wyjechac z taką na miasto. A więc jeśli chcemy aby się z nas nie śmiano jedzmy na giełde lub do sklepu i zakupmy rure og Jawki 50. Jest ona w miare przyzwoita a gdy poświęcimy jej troche czasu to moze nam zwiększyc nawet moc silnika. Więc piwerwszą zeczą jaką powinniś,my zrobić to umiejętne i dokładne umocowanie rury do ramy. Następie odkręcamy ostatnie sitko i odkładamy je na bok bo juz się nie przyda. Tak zrobiona rura nie jest coprawda cicha ale przynajmniej jakoś wygląda. Jeśli komus nie podoba się taka duza dziura w ruże to proponuje wuciąc z ciękiej blachy okrągły kawałek (taki aby wczodził w otwór) i wywiercamy wnim przykładowo 6 otworów. wielkość otworów i ich ilość zalezy wyłącznie od was. im więcej otworów tym głośniejsz praca silnika a im mniej otworów tym motor słabszy. Wybór nalezy do was.

WYMIANA FELG:
Więc jesli chodzi o felgi nie będe się tu duzo rozpisywał. Jak kazdy wie dobre i ładne felgi kosztują od 50zł wzwyż. a więc proponuje jeśli ktoś mataką mozliwość pojechac na giełde sprzętów motoryzacyjnych i wyszperac tam jakieś ładne zardzewiałki. Jeśli juz takie zardzewiałe felgi kupimy po przystępnej cenie wystarczy tylko dokupic lakier w sprayu, polecam srebrny metalik, ni o oczywiscie felgi wyczyscic ze rdzy i pomalowac. to by było na tyle.

PRZEROBIENIE LICZNIKA:
Na samym początku moim pomysłem było dopasowanie liczników od Jawy TS 350 ale nie pasowały. Jeden licznikbył jak połowa przedniej lampy. Stwierdziłem, że fajnie był by skonstrułować własne liczniki. Pewnego wieczora zabrałem się do pracy. Gdzies w piwnicy znalazłem metalowy pojemnik w kształcie prostokątu o wymiarach 10X15cm. Był to pojemnik po jakichś częsciach do samochodu. Miał on przykrywke prześroczystą z twardego plastiku. W plastiku od góry wywierciłem otwór na licznik i tam go umiesciłem. Takim sposobem zamontowałem licznik. Następnym zadaniem było wmontowanie ikon ze znaczkami świateł i świateł długich. Był to sprzęt wymontowany z samochodowych liczników. Miały one wmontowane podświetlenie. Dzięki nim juz mozna byłkiedy mam włączone światła krótkiee a kiedy długie. Brakowało mi jednak jeszcze czegoś. Więc poszedłem do najbliższego sklepu motoryzacyjnego i kupiłem zegarek z wbudowanym termometrem. Termometr miał czujnik na kabelku o długości 2m, więc spokojnie mogłem go umiescic w gaźniku. To był juz Bajer. Próbowałem juz zamontowac go w gazniku i nie ma problemów. Teraz liczniki były już dobrze wyposarzone. Ale to jeszcze nie było to. Brakowało mi podświetlenia licznika i termometra z zegarkiem. Więc jak najszybciej udałem się do najbliższego sklepu elektronicznego i zajołem się kupnem diod. Moja decyzja padła na diody o mocy 10W. Były one wystarczające aby oświetlić 5centymetrowy licznik. W liczniku zamontowałem 3 takie diody a w zegarku 2. Wybrałem zielone diody dlatego ze mój motor również jest zielony. teraz był problem jak podłączć 2,5V diody do 6V akumulatora. Więc po raz kolejny musiałem udac się do tego głupiego juz elektronika:) Poradziłem się sprzedawcy. Powiedzieł mi ze są w sprzedazy tego typu renzystory. Kosztowały one zaledwie 5 groszy za sztuke. Wiec następny problem miałem juz zgłowy. Nie obeszło by się tez bez szpanerskich dwóch oddzielnych bajerów jakimi są: prędkosciomiez z białymi tarczami oraz cisnieniomierz podłączony do baku. Jeśli chodzi o ten cisnieniomierz to zrobiłemn pewien sprzet z wymuszonym wtryskiem paliwa ale to opisze dopiero po udanej próbie:) Jak nie rozwali mi silniak to bedzie juz dobrze:)

PRZEROBIC OPONY:
W Rometach opony są dosyć ciękie i nie zabardzo się prezentują. Jednym z rozwiązan jest kupno nowej szerszej troche opony. Widziałęm juz rometa z taką oponą i bardzo ładnie się prezentuje. Kolejnym rozięzaniem jest ozdobienie starych lub nowych szerokich opon za pomoca farby. Na kazdej oponie są napisy informujące o rozmiarze oraz o producencie. Czy nie fajnie było by gdybyśmy zamalowali te miejsca białą farbą?? Oczywiście ze tak! Jeśli juz się na to zdecydujemu to potrzebne będą nam dwie żeczy: farba i najlepiej jakiś stary juz nikomu nie potzrebny korektor. Zaczynamy tak: rozbrajamy korektor i czyścimy go w środku aby nie miał jekichś resztek w środki. Następnie nalewamy tam świerzej bialej farby i zabieramy sie do roboty. Wymaga to cierpliwości ale efekt jest bardzo fajny. Zresztą sami spróbujcie.

NEONY POD SILNIKIEM:
Jedną z ciekawych żeczy nad która trzba się zastanowić jest oświetlenie silnika od spodu. Jest to ciekawa i tania forma tiuningu. Aby zamontowac takie oświetlenie będzie nam potrzebna plastkiowa listawa o długości około 10 cm w która będziemy musieli jakimś sposobem wmontowac diody. Ja proponuje listę jednostronną to znaczy taka aby z jedenj strony była zasówana. Najlepszym rozwiązaniem wywiercenie w nieodsówanej częsci około 8 otworó o średnicy nie duzo mniejdzej niz diodatak abynie była luźna. Następnie trzeba się udac do najbilższego sklepu elektronicznego i kupic odpowiednią ilość diod oraz renzystorów dzięki którym będzie mozna podłączyć 3,5V diody do 6V akumulatora. Wszystko to nalezy zainstalowac w listwie i jeśli jest taka możliwość zalać klejem przy pomocy pistoletu klejowego. pamiętajcie żeby kable odprowadzające byłu umieszczone z boku a nie od góry poniewarz po przykręceniu listwy do silnika można zrobić przypadkowe zwarcie. A propo przykręcania. Napewno zastanawiasz się teraz jak i gdzie przykręcić to do silnika. Odpowiedz jest prosta. Muśisz wywiercić otwór o rozmiarze śróby od spuszczania oleju, następnie przełożyć przez to śróbe, nałożyć podkładke i przykręcić spowrotem. Potem dalikatnie zasunąc plastkową listwe i odpowiednio popodłączać przewody. Jeśli chodzi o styl to proponuje dobranie koloru diod do koloru motocykla. Wtedy ładnie wygląda. A jeśłi mówimy o diodach to najlepsze będą o mocy około 10-20W. Nie kupujcie słabszych bo nie zauwarzycie żadnego efektu. Oto pare fotek, opisywanego sprzętu:
[link widoczny dla zalogowanych]

MOC 60cm3:
- Tłoki, podnoszące moc silników dwusuwowych oraz hartowane. Tłoki te dzięki zmienionym rozmiarom płaszcza i denka zmieniają czasy otwarcia okien w cylindrze ,dzięki czemu następuje pełniejsze napełnienie silnika mieszanką paliwowo-powietrzną, przez co ma on więcej mocy i dynamiczniej przyspiesza. Dodatkowo są one jeszcze hartowane(poddawane obróbce cieplnej-żeby nie „puchły” w cylindrze) oraz „odchudzane”. W sprzedaży są również tłoki do Rometa/Jawki 60 ccm. Tłoki to są 3-pierścieniowe(normalnie dwu) co polepsza sprężanie mieszanki i polepsza osiągi. Istnieje możliwość zrobienia wszystkich przeróbek tłoków 60 ccm. Jeżeli masz stary cylinder to nie czekaj, kup sobie taki tłok, zrób szlif i już możesz się cieszyć znacznie większą mocą! Żaden Simson Ci nie podskoczy!

Ceny: Ceny są różne, zależy to od modelu i poj. skokowej Wahają się od 40 - 60 zł.






- Diody LED. Diody te dają bardzo jasne światło przy czym pobierają minimalną ilość energii. Można je używać zarówno do samochodów, motocykli, skuterów jak i komputerów czy komórek. Żywotność wynosi około 100 000 godzin (dla porównania żywotność zwykłej żarówki 220-230V wynosi 1000h, świetlówki energooszczędnej 10 000h), każda dioda jest przeze mnie sprawdzana przed wysyłką! Mają oczywiście przeźroczyste obudowy, są dużo jaśniejsze od standardowych matowych diod. Świecą od napięcia około 3 Volty, oczywiście może być też 4V, 5V, 6V, 12V, 24V lub nawet 220-230V przy połączeniu szeregowym kilka diod. SUPER TUNING TWOJEGO MOCYKLA! Dostępne są diody w czterech kolorach: niebieski, zielony, czerwony i żółty.

Ceny: Cena jednej diody to 1 zł.(niebieskiej 2 zł.) Minimalne zamówienie to 10 szt. (niebieskich 5 szt.).






- Magnesy neodymowe. Są to bardzo silne magnesy, doskonale nadające się do zbudowania własnego magnetyzera paliwowego. Magnetyzery(magnetyczne modyfikatory paliwa/powietrza) ułatwiają rozruch pojazdu, zwiększają dynamikę, zmniejszają zużycie paliwa, oczyszczają komorę silnika z nagarów, oczyszczają spaliny z substancji toksycznych(dwusuw mniej dymi). Takie produkty wielkich firm kosztują bardzo wiele(od 100 do nawet 700 zł.), my oferujemy magnesy nie ustępujące parametrom magnesom użytym w komercyjnych produktach. U nas cena takiego magnesu to 2 zł. Budowa i montaż jest banalnie prosta. Więcej szczegółów o własnych magnetyzerach jak i opinie użytkowników na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Kupując 10 sztuk możesz zrobić kilka magnetyzerów. Magnesy mają wymiary 5x5x2 cm

Ceny: Cena jednego magnesu to 2 zł. Minimalne zamówienie to 10 szt.

-Cylindry tuningowe. Cylindry 60ccm do Ogara 200, 205, Jawki 50, Simsona s51. Nie trzeba wykonywać żadnych przeróbek, cylindry pasują do normalnych bloków, tak jak i głowic. Nie trzeba chyba nikomu mówić, że zwiększenie pojemności skokowej silnika wpływa bardzo korzystnie na moc silnika. Komplet składa się z cylindra, tłoka sworznia oraz trzech pierścieni. Tłok w zestawie trzypierścieniowy, co polepsza uszczelnienie komory.

Ceny: Cena jednego kompletu to 90 zł do Simsona 100 zł.
[link widoczny dla zalogowanych]


ZIMOWANIE:
Zima to taki okres czasu w którym wszyscy motorowezysci chowają swoje rumaki do garazu lub gdzie tam się da. Kazdy wiem ze jezeli nasz romecik ma 10 lat albo więcej jest narazony w wysokim stopniu na korozje. Aby zapobiec tej sytułacji powinniśmy zadbac o nasz motorek przed zimą ale tez w trakcie sezonu. Zadbac znaczy utrzymac go w nalezytym stanie, myć go co pewien ustalony okres czasu (naprzykład ja myje motor co tydzien w sobote). Jeżeli nie będziemy tego robic to nasz motorek poprostu zacznie rdzewiec. Przed zimą proponuje:

-wymyć naszego rumaka dokładnie.



-wyczyścić silnik z pozostałego oleju.



-nalac pełen zbiornik paliwa aby nie zardzewiał



-wlac około 5 mililitrów oleju do cylindra i ruszyc rozrusznikiem.



-poluzowac swiece aby nie zepsuc gwintu w cylindrze.



-zakonserwowac całe podwozie razem z podnuzkiem.



-zdiąc przewód paliwowy gdyz na zimnie rurka twardnieje i będziemy mieli kłopoty ze zdięciem jej.



-nasmarowac olejem cały motor łącznie z silnikem przy pomocy pendzla.




KLUB:
KLUB

Jak juz wspominałem na stronie Głownej powstał nowy KLUB między miastowy w którem mozna sie zapisac. Jest to pierwszy i chyba najlepszy KLUB jaki powstał bo jak widac sie rozwija, naprzyklad w Rzeszowie jest juz 5 osób. Naprwde zachęcam zwolenników Letnich wycieczek poza miasto na kiełbaski lub na piknik. Dobra organizacja i mili ludzie którzy prowadzą ten klub pozwolą wam zapoznac się z toważyszmi z waszego regionu. Dokładny adres tej strony to: [link widoczny dla zalogowanych]


[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaco
Administrator



Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:28, 20 Cze 2006 Powrót do góry

Połowa z tych żeczy to wies tuning, m.in podświetlenie podwozia itp.
Mati ma nadziej że nie pier..... ci do głowy i nie bedziesz robił podświetlenia w swoim ogarze???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mati999




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 13:45, 21 Cze 2006 Powrót do góry

aaeeaea no chyba nie bede robil podswietlenia w moim ogarze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin